بسته‌های فرهنگی کتابداران و کتابخوانان قزوین به سیل‌زدگان لرستان رسید

رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، از ارسال بسته‌های فرهنگی اهدایی توسط کتابخوانان و کتابداران استان قزوین به کودکان مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد و گفت: در شرایط وقوع حوادث طبیعی یکی از نیازهای بشر احساس امنیت و آرامش روانی است که در شرایط بحرانی رسیدن به آن قدری دشوار است، از این رو کتاب می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد آرامش و روحیه دوباره کارگشا باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: رسیدگی به نیازهای اولیه و ضروری زندگی و عمدتاً نیازهای مادی در وقوع بحران‌ها در اولویت قرار دارد از این رو این نیاز برای تامین محصولات فرهنگی احساس شد و راه اندازی پویش «بهار مهربانی» راهی برای پاسخگویی به این نیاز بود.

اسماعیلی عنوان کرد: این پویش با گذشت زمان اندکی از وقوع سیل در استان راه افتاد و در مدتی کمتر از ۱ ماه توانست کمک‌های فرهنگی مردم و به خصوص کتابخوانان و کتابداران استان قزوین را جمع آوری و ارسال کند.

وی بیان کرد: در این مدت تمامی کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با مشارکت اعضای فعال کتابخانه‌ها برای فعالیت این پویش تلاش کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: نخستین محموله کمک‌های فرهنگی کتابخوانان استان قزوین چندی قبل به دست کودکان و نوجوانان سیل زده استان لرستان رسید. در این بسته‌های فرهنگی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب قرار داده شده بود.

وی همچنین از جمع آوری و ارسال ۱۲۳۹ بسته لوازم التحریر خبر داد و گفت: لوازم التحریر به عنوان یکی از نیازهای ضروری دانش آموزان مورد توجه کمک کنندگان قرار گرفت و توانستیم بسته‌هایی با محصولات لوازم‌التحریر به دست هموطنان سیل زده مان برسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تاکید کرد: همچنین ۲۱۰ بسته لباس کودک، ۱۳۶ بسته محصولات فرهنگی و ۷۱۷ بسته اسباب بازی نیز برای هموطنان لرستانی ما ارسال شد.

اسماعیلی در پایان با اشاره به ادامه این پویش گفت: پویش «بهار مهربانی» همچنان در انتظار مهربانی‌های مردم عزیز استان قزوین و اعضای فعال کتابخانه‌هاست و تا اطلاع ثانوی در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین پذیرای کمک‌های فرهنگی علاقمندان خواهیم بود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: