برگزاری جایزه کتاب سال استان‌ها به صورت دوسالانه یا بیشتر در دستور کار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب در دیدار با جمعی از ناشران و فعالان حوزه کتاب در شهرستان سیل زده پلدختر، گفت: پیشنهادهای فراوانی برای برگزاری جایزه کتاب سال استان‌ها دریافت کرده‌ایم که نویدبخش اتفاقات خوب است، لذا این آمادگی وجود دارد که جایزه کتاب سال استان‌ها را به صورت دوسالانه، سه‌سالانه یا بیشتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، امکان برگزاری جایزه کتاب سال استان‌ها به‌صورت سالانه آن هم در تمامی استان‌های کشور وجود ندارد اما این اطمینان را می‌دهیم تا در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساله، این دوره‌های ارزشمند برگزار شوند. anadolu yakası escort

نیکنام حسینی‌پور با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: در روزگار امروز، یکی از کالاهای ارزان قیمت در کشور، محصولات فرهنگی و کتاب است.

او ادامه داد: اگرچه در شرایط اقتصادی کنونی با افزایش قیمت بسیاری از محصولات روبرو هستیم اما، عموم مردم شریف ایران اسلامی می‌دانند که قیمت کتب منتشره، افزایش قیمت چشمگیری نداشته است. لذا باید در هفته‌های کتاب، آحاد جامعه را به کتابخوانی دعوت کنیم.

حسینی‌پور افزود: همه ما مسوولیت اجتماعی داریم تا سرانه کتابخوانی افزایش یابد، اینکه تنها اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها یا نهاد کتابخانه‌های عمومی را به عنوان متولی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بدانیم، نگاه عمیقی نیست، لذا انتظار ما از استاندار لرستان، معاونین ایشان و دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر این سرزمین کهن این است تا با نگاه حمایتی خود، در افزایش سرانه مطالعه در لرستان سهیم باشند.

مدیرعامل خانه کتاب گفت: افزایش آگاهی مردم را می‌توان در رعایت هنجارها و پرهیز از ناهنجاری‌های اجتماعی آنان مشاهده کرد. می‌دانیم که یک شهروند خوب، کشور را از بسیاری آسیب‌ها مصون خواهد داشت، علی ایحال؛ افزایش مطالعه با کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیمی دارد، لذا هرچه کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های ما افزایش یابد، هزینه کمتری برای آسیب‌ها خواهیم پرداخت.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: