بازدید مدیرعامل خانه کتاب از کتابفروشی آوند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب عصر دیروز (۳۰ بهمن ماه) با حضور در کتابفروشی آوند از بخش های مختلف این کتاب فروشی بازدید کرد و در جریان برنامه‌های این کتابفروشی قرار گرفت.

نیکنام حسینی پور در این بازدید، تاسیس کتابفروشی آوند در یک بافت مسکونی را قابل ستایش عنوان کرد و گفت: سیاست ما تقویت کتابفروشی های محلی است. رشد و حمایت از کتابفروشی ها محلی به نفع صنعت نشر است؛ این تقویت، ارتباط خانواده ها و اصناف فرهنگی با کتابفروشی ها را به دنبال دارد. همچنین کتابفروشی ها می توانند با شناخت ذائقه مصرفی مخاطبان خود، خوراک فرهنگی مناسب همان منطقه را در اختیارشان قرار دهند.

حسینی پور در پایان این بازدید، ضمن آروزی موفقیت برای این کتاب‌فروشی و عبور از تنگنای اقتصادی موجود، ابراز امیدواری کرد که موسسه خانه کتاب در زمینه اطلاع رسانی خبری برنامه ها و فعالیت های کتابفروشی آوند از طریق خبرگزاری کتاب ایران«ایبنا» کوتاهی نخواهد کرد.

در ادامه این بازدید، علی دهگان پور مدیر کتابفروشی آوند با بیان اینکه افزایش ناگهانی قیمت کتاب بر روی خرید آن از سوی مصرف کننده تاثیر گذاشته است، گفت: ناشران به دلیل افزایش قیمت کاغذ دیگر کتاب چاپ نمی کنند. به طوری که تاکنون ۴۰ عنوان از کتاب های ما در انتشارات مانده است. در این صورت سفارش مشتری ها پاسخ داده نمی شود.

دهگان پور بیان کرد: استقبال اهالی این منطقه بیشتر به سمت رمان به ویژه رمان های حماسی و معمایی و کتاب های کودک است، علت این استقبال بافت جمعیتی جوان این منطقه است.

وی با بیان اینکه با سرای محله، شهرداری و مدارس ارتباط خوبی داریم، گفت: در این کتابفروشی تاکنون ۱۰ مراسم رونمایی کتاب برگزار شده است. همچنین، برگزاری مراسم داستان خوانی از دیگر برنامه های ما است که با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان مواجه شده است.

دهگان پور ادامه داد: کتاب بیشترین سهم را در فروش ما دارد. زمانی که مخاطبان با ترجمه یک اثر پرفروش از سوی چند مترجم رو به رو می شوند خودشان مترجم واقعی و غیرواقعی را تشخیص می دهند و ما نیز بر اساس نیاز آنها کتاب هایی که از سوی مترجم اصلی ترجمه شده است را عرضه می کنیم.

مهدی عمران لو مدیر انتشارات آوند دانش نیز با بیان اینکه ما صرفا یک کتابفروشی صرف نیستیم، گفت: هدف اصلی از راه اندازی این کتابفروشی داشتن یک رویکرد فرهنگی است. برگزاری جلسات شاهنامه خوانی در این کتابفروشی با استقبال خوب مخاطبان به ویژه مدارس و مهد کودک ها روبه رو شده است.

عمران لو با بیان اینکه انتشارات بین‌المللی جان وایلی حدود دوهزار کتاب از مولفین ایرانی چاپ کرده است، گفت: این کتاب ها بیشتر در حوزه مهندسی و علوم پایه است و حوزه علوم انسانی کمتر در آنها دیده می شود.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از کتاب های صوتی گفت: در کتابفروشی آوند کتاب های صوتی هم عرضه می شود اما استقبال از این کتاب ها به علت روند کند آن و وجود فضای مجازی کم است.

محمد جعفر سعیدی مدیرعامل کتابفروشی آوند نیز در این دیدار با بیان اینکه يكي از مشكلات ما عدم اجازه براي راه اندازي كافه در کتابفروشی است، گفت: اميدواريم با همکاری شهرداری بتوانيم این کافه را راه اندازی و در کنار آن برنامه‌هاي فرهنگي متناسب با نياز جوانان و نوجوانان و حتي قشر بزرگسالان در این مکان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مشكل ديگر ما بحث تبليغات و اطلاع رساني است كه به دليل عدم همكاري شهرداري منطقه ما اجازه نصب بنرهای تبلیغاتی کتابفروشی در این منطقه را نداریم.

کتابفروشی آوند از بهمن سال ۱۳۹۶ با مساحت ششصد متر مربع شروع به کار کرد. ۱۱ هزار ۲۰۰ عنوان کتاب در همه حوزه ها در این مجموعه پیش بینی شده است. انتشارات آوند دانش (نماینده انحصاری انتشارات وایلی در ایران) است و تاکنون ۲۵۰ عنوان کتاب از سوی این انتشارات منتشر شده است. این انتشارات تامین کننده اصلی منابع تخصصی دانشگاه ها و مراکز علمی دانشگاهی است.

کتابفروشی آوند در تهران، بلوار کاوه، خیابان روشنایی، خیابان بهرام شمالی، خیابان روشندان، شماره ۲۵ قرار دارد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: