اهدای کتاب در ۲۵ روستای مهاباد

افسانه بازیار، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شده است که ۴۲ روستای شهرستان مهاباد به کتابخانه نیاز دارند تا این فرهنگ در بین کودکان و نوجوانان ترویج شود.

وی افزود: در ۲۵ روستای مهاباد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کتاب اهدا شد.

بازیار با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی نیاز به وجود کتابخانه در روستاهای محروم است، تصریح کرد: تا به امروز خیرین مهابادی در راه‌اندازی کتابخانه در ۲۵ روستا کمک کردند و پنجمین کتابخانه توسط خیران در روستای قمطره راه‌اندازی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این کتابخانه با اهدای بیش از ۱۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف در این روستا راه‌اندازی شده و به تدریج در صدد تکمیل کتاب‌ها هستیم.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای با طرحی به نام «بخوانیم و ببخشیم» برای جلب مشارکت مردمی و خیران در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح افراد پس از مطالعه کتاب، آن را اهدا می‌کنند تا امکان استفاده از کتاب برای همگان فراهم شود.

بازیار یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک تعدادی از روستاهای بخش خلیفان مهاباد نیز به کتابخانه مجهز خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: کودکان و نوجوانان روستایی علاقه زیادی به خواندن و مطالعه کتاب‌ها دارند ولی نبود امکانات لازم آنها را از مطالعه کتاب‌ها محروم کرده است که باید مورد توجه ویژه مسوولین قرار گیرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: