افشای ۱۱ مورد از قانون‌شکنی دونالد ترامپ

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، کتابی جدید از نویسنده‌یِ «آتش و خشم» ادعا می‌کند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا قوانین متعددی را برای رسیدن به و همچنین در دوره حضورش در کاخ سفید زیر پا گذاشته است.
 
وولف معتقد است رابرت مولر، مشاور ارشد در تحقیقاتش برای یافتن ارتباط روس‌ها و رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ متوجه شده است که ترامپ چندین بار قانون را دور زده است. ادعایی که سخنگوی مولر امروز آن را رَد کرد.
 
این افشاگری‌های شوکه‌کننده قرار است در کتاب جدید وولف تحت عنوان «محاصره: ترامپ زیر آتش» هفته آینده وارد بازار کتاب شود. «محاصره: ترامپ زیر آتش» در ادامه کتاب «آتش و خشم» نوشته شده است. «آتش و خشم» کتابِ پرفروش مایکل وولف، که درباره اولین سال ریاست‌جمهوری ترامپ نوشته شده بود، در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.
 
نسخه‌ای از «محاصره: ترامپ زیر آتش» به دست گاردین رسیده است و مدارک در کتاب هم بررسی شده است. وولف در بخش یادداشت نویسنده نوشته است که داده‌هایش درباره تحقیقات مولر بر اساس مستندات داخلی است که منابع نزدیک اداره مشاوره در اختیارش قرار دادند.
 
اما پیتر کار، سخنگوی مولر به گاردین گفت: «مستنداتی که وولف ادعا می‌کند اصلاً وجود خارجی ندارد.»
 
در طول سال گذشته کتاب‌های زیادی درمورد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگاشته شد، اما «آتش و خشم» در سال ۲۰۱۸ آتشی در میان رسانه‌ها و خشمی عظیم در دونالد ترامپ ایجاد کرد. کتابی که حقایق سیاسی زیادی درباره کاخ سفید برملا کرده و ترامپ را انسانی ساده‌لوح، احمق، و بی‌سواد نشان داد.
 
 این کتاب از چگونگی تصمیم‌گیری ترامپ درباره سیاست‌هایی چون برقراری رابطه با ولیعهد عربستان و فشار به کشور قطر، به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، عکس‌العمل‌هایش نسبت به ایران، حمله به سوریه و ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا پرده بر‌می‌دارد. موضوعاتی که خشم ترامپ را برانگیخت و باعث شد تا وولف را «دیوانه» خطاب کند.
 
مولر در سال ۲۰۱۷ برای تحقیق و بررسی رابطه بین دخالت روس‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ و ارتباط بین مسکو و ترامپ و لغو احتمالی چند قانون توسط رئیس‌جمهور کنونی انتخاب شد. گفته می‌شود مولر ارتباطی بین روس‌ها و ترامپ پیدا نکرده است اما ۱۱ مورد عمل خلاف قانون توسط رئیس‌جمهور را کشف کرده است.
 
وولف در کتابش می‌نویسد که به عنوان نمونه آقای رئیس‌جمهور در هفتمین روز کاری خود در کاخ سفید از مایکل فلین، مشاور امنیت ملی درخواست کرد درباره ارتباطات او با نمایندگان روس دروغ بگوید، سپس از جیمز کومی خواست تا از فلین حمایت کند، سپس کومی را اخراج کرد، در تحقیقات مشاور ویژه دخالت کرد و تلاش کرد بر روی ارتباط پسر و دامادش با نمایندگان دولت روسیه سرپوش بگذارد.

«آتش و خشم» به زبان فارسی هم ترجمه شده است. انتشارات «مهراندیش» این کتاب را در سال ۱۳۹۶ با ترجمه علی سلامی وارد بازار کتاب ایران کرد.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: