افزایش ۱۱ درصدی امانت کتاب در کتابخانه‌های اشنویه نسبت به سال ۹۷

خالد خضری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اشنویه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت، هم‌اکنون ۲ باب کتابخانه عمومی دارد، گفت: بیش از ۴۰ هزار و ۵۶ نسخه کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گرایش مردم شهرستان به مطالعه کتاب در سال جاری با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است، افزود: برای جذب بیشتر مردم به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه‌های فرهنگی هنری، قصه‌گویی، نشست‌های کتابخوانی، جلسات نقد و بخش کودک نیز در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اشنویه در ادامه با بیان اینکه مردم این شهرستان در سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی موجود به امانت برده‌اند، تصریح کرد: این آمار، ۱۱۵۰ جلد بیشتر از کتاب‌های به امانت گرفته شده در سال گذشته است.

خضری گفت: در ۹ ماهه سال جاری کودکان و نوجوانان رده سنی ۷ تا ۱۲ سال بیشترین تعداد کتاب را به امانت گرفته‌‌اند که در این میان، موضوعات ادبیات، روان‌شناسی و دین و مذهب به ترتیب پرطرفدارترین کتاب‌ها بوده است.

وی با اعلام اینکه فضای کتابخانه‌ای در اشنویه ۷۲۸ مترمربع است، یکی از مشکلات حوزه کتابخوانی را در این شهرستان پایین بودن سرانه فضای کتابخانه‌ای نسبت به استانداردهای کشوری و حتی استانی دانست.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اشنویه با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴۲۷ نفر از شهروندان اشنویه‌ای عضو فعال کتابخانه‌های این شهرستان هستند، افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۷۶۲ جلد کتاب جدید در قالب موضوعات مختلفی از جمله ادبیات، فلسفه و روان‌شناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف مردم به کتابخانه‌های این شهرستان جهت استفاده اعضا هدیه شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات این شهرستان پرداخت نشدن نیم درصد درآمد شهرداری به اداره کتابخانه‌های عمومی اشنویه است که باعث شده تا برنامه‌های این اداره در امر توسعه و افزایش تعداد کتاب‌ها با مشکل مواجه شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: