از ریاست جمهوری اینشتین تا رفتارهای مغرضانه ادیسون

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) معمولا دانشمندان جزو آن دسته از شخصیت‌ها در تاریخ هستند که به داشتن نبوغ و هوش بالا در میان مردم شناخته می‌شوند و ما آن‌ها را با کتاب‌ها، نظریه‌ها و انقلاب‌هایی می‌شناسیم که در علم ایجاد کرده‌اند؛ اما وقت آن رسیده است که کمی بیشتر درباره آن‌ها بدانیم. قطعا آن‌ها هم مانند دیگر انسان‌ها دارای ویژگی‌های خاصی بودند که به علت دانشمند بودنشان می‌تواند برای هر فردی جالب باشد. ویژگی‌هایی که در هیچ‌یک از کتاب‌هایشان از آن‌ها تاکنون گفته نشده است.
 
گفتنی است عبدالحسن بصیره، مول و فیزیکدان در حال تالیف کتابی است که به زندگینامه فیزیکدانان و دانشمندان اشاره می‌کند. شرح مفصل این اثر از سوی خبرگزاری کتاب ایران منتشر شده است.  

 
اینشتین هیچگاه رییس‌جمهور نشد
اگر از بسیاری از افراد بخواهید که یک فرد باهوش را به شما معرفی کنند و آن‌ها تنها یک شانس برای معرفی این فرد دارند، شاید اغلب آن‌ها نامی جز آلبرت اینشتین را به زبان نیاورند؛ یکی از جالب‌ترین حقیقتی که می‌توان درباره این دانشمند گفت، این است که کمی بعد از آنکه رژیم اشغالگر قدس تاسیس شد، ریاست جمهوری آن به اینشتین پیشنهاد شد، اما او نپذیرفت. وی در پاسخ گفت: حوصله مشکلات بزرگ را ندارد.

 
ماری کوری رد شد
ماری بیشتر تحقیقات خود را با همسرش پیر انجام داد. هنگامی که نتیجه تحقیقاتشان به کمیته جایزه نوبل ارسال شد، نام وی هرگز به دلیل گرایش جنسی که در آن زمان علیه وی عنوان شده بود، ذکر نشد. اما سرانجام، این اشتباه اصلاح شد. سال‌ها بعد، ماری به عنوان اولین زنی شناخته شد که موفق به دریافت جایزه نوبل شد.

 
شستشوی مغز در یک وان و مراقبه در میان طلا
دکتر یوشیرو ناکاماتسو که در زندگی ۷۳ ساله خود بیش از ۳،۳۰۰ مورد ثبت اختراع کرد، خلاقیت خود را در غرق شدن خود زیر آب به مدت چند ساعت عنوان کرد. وی می‌گفت با گرسنگی دادن به مغز و نرساندن اکسیژن به آن، پنج ثانیه قبل از مرگ اختراع خود را تجسم می‌کنم. همچنین وی در حمام کاشی کاری شده با طلای ۲۴ عیار به مراقبه می‌پرداخت. به گفته وی، کاشی‌های طلا امواج رادیویی را مسدود می‌کنند چراکه این کاشی‌ها به فکر او آسیب می‌رسانند.
 
تسلا زن گریز بود
نیکولا تسلا، فیزیکدان، از زنان دارای اضافه وزن و جواهرات از هر نوع به ویژه مرواریدها نفرت داشت.
 
توماس ادیسون و قضاوت‌هایش
محققانی که می‌خواستند برای توماس ادیسون کار کنند، مجبور به تست نمونه سوپ می‌شدند. اگر آن‌ها قبل از چشیدن سوپ به آن چاشنی می‌زدند ، اخراج می‌شدند‌، زیرا به اعتقاد ادیسون این نشان می‌داد که رفتار آن‌ها مغرضانه است.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: