قورباغه را قورت بده

نویسنده
برایان تریسی
مترجم
زینب عرب‌نژاد
تعداد صفحات
120 صفحه
سال نشر
1390
قطع
رقعی
ناشر
انتشارات بوکتاب
شابک
978-964-2775-35-4
قیمت
23000 ریال

اگر قرار است اولین کاری که در هر روز انجام می دهید این باشد که قوباغه ای را قورت دهید فورا آن را انجام دهید تا در بقیه روز خیالتان راحت باشد که سخت ترین و بدترین اتفاقی که ممکن است در طول روز برایتان اتفاق بیفتد را پشت سر گذاشته اید!

در زندگی هر کس قورباغه ای وجود دارد که بزرگترین و مهم ترین کاری است که باید انجام دهد. کاری که اگر الان فکری به حالش نکنید به احتمال زیاد انجام نخواهد شد! موضوعی وقتی جالب تر می شود که شما میدانید کار مورد نظر دقیقا همان کاری است که می تواند بیشترین تاثیر مثبت را در زندگی شما بگذارد.

به قول برایان تریسی: “اگر قرار است دو تا قورباغه را بخوری اول آن یکی که زشت تر است را انتخاب کن!”

محققان با مطالعه و بررسی افرادی که در آمد بیشتری داشته اند و سریع تر پیشرفت کرده اند دریافته اند که ویژگی “عمل گرایی” به عنوان بارزترین و پایدارترین رفتاری که آن ها در هر کاری از خود نشان می دهند خودنمایی می کند. افراد موفق اغلب افرادی هستند که مستقیما به سراغ کار های اصلی خود می روند و خود را وادار می کنند تا به صورت مستمر آن کار را انجام داده و قبل از پایان کار دست از تلاش نکشند! شکست در عمل گرایی یکی از مهمترین مشکلاتی است که امروزه در شرکت ها مشاهده می شود. بسیاری از مردم مشغله را با موفقیت اشتباه می گیرند. این افراد مدام حرف می زنند، مرتب جلسه تشکیل می دهند ولی به موفقیت دست پیدا نمی کنند.

۹۵ درصد از موفقیت شما در زندگی و کار بستگی به عادت های مختلفی دارد که به مرور زمان کسب می کنید، که این عادت ها شامل: الویت بندی، غلبه بر تنبلی و مداوت بر انجام کار می باشند. یکی از بزرگترین راز های موفقیت این است که شما بتوانید در خود یک حس “اعتیاد مثبت” نسبت به لذت های حاصل از موفقیت ایجاد کنید. وقتی که این کار را انجام دادید آن وقت بدون آن که درباره آن فکر کنید زندگی خود را به نحوی سر و سامان خواهید داد که بتوانید پروژه های بزرگتری آغاز کرده و به انجام برسانید.

برای ایجاد عادت توجه و تمرکز بر روی مهم ترین کار ها شما به سه ویژگی اساسی نیاز دارید که هر سه را می توان یاد گرفت. این سه ویژگی عبارتند از:

  • تصمیم گیری
  • انضباط
  • اراده

یادتان باشد شما تبدیل به همانی می شوید که تجسم می کنید. پس قوباغه خود را قورت دهید!

این مطالب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *