آشنایی با کتاب‌های الکترونیک EBook

نویسنده
رویا برات پور
مترجم
------------
تعداد صفحات
112 صفحه
سال نشر
1396
قطع
رقعی
ناشر
گل پوش
شابک
978-622-95342-0-5
قیمت
150000 ریال

آشنایی با کتاب‌های الکترونیک  EBook

کتاب الکترونیک یا ای‌بوک (به انگلیسی: E-book) کتابهایی هستند که به شکل پرونده‌های دیجیتال تولید و خوانده می‌شوند. کتاب‌های الکترونیکی صرفاً نسخه‌های الکترونیکی مطالب مکتوب نیستند، بلکه می‌توانند علاوه بر‍ متن و تصویر، فیلم، صوت و پویانمایی را نیز شامل شوند. ایبوک‌ها توسط نمایشگر رایانه یا سایر وسایل الکترونیکی خوانده می‌شوند. اگرچه گاهی اوقات ایبوک را به عنوان «نسخه الکترونیکی یک کتاب چاپی» تعریف می‌کنند اما بسیاری از ایبوک‌ها قبلاً چاپ نشده‌اند. تولید و فروش تجاری ایبوک‌ها برای کتابخوان‌ها است. با این وجود از ابزارهای دیگری نیز برای خواندن ایبوک‌ها استفاده می‌شود مثل رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت، تلفن هوشمند.

در دهه ۲۰۰۰ روند به این صورت پیش رفت که فروش ایبوک از طریق اینترنت افزایش یابد و در این سال‌ها مشتری‌ها از طریق تجارت الکترونیک در وبگاه‌ها اقدام به خرید کتاب‌های چاپی و الکترونیکی می‌کردند.

دلیل اصلی اینکه مردم آنلاین اقدام به خرید ایبوک کردند احتمالاً قیمت پایین و راحتی بیشتر و انتخاب عنوان‌های زیاد بود.

اصطلاح‌شناسی

به ایبوک یا کتاب الکترونیکی، کتاب دیجیتالی نیز گفته می‌شود. به ابزارهایی که اختصاصاً برای خواندن ایبوک استفاده می‌شود کتابخوان گفته می‌شود.

تاریخچه

بر روی مخترع اولین ایبوک توافق وجود ندارد ولی عده‌ای یک معلم اسپانیایی به نام آنجلا رویز روابلس را مخترع اولین ایبوک می‌دانند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *